Intel·ligència natural, si us plau! (2)

Amb Kafka això ja passava.

Missatge de les tres de la matinada: “ara arribem a l’hotel. Demà sortim entre les 10 i les 11”.

Ah, sort de la tecnologia. De matí truco a la Cia. per saber hora i lloc d’arribada. Un 902. “Benvingut, etcètera”.  “Pot fer tots els tràmits, com canviar les dates de la seva reserva o informar-se de les condicions del seu vol, a la nostra web, tres W … Li recomanem que utilitzi la  web, on es poden resoldre tots els tràmits, però si vol ser atès telefònicament te 6 opcions: per informació del seu vol, marqui l’1; per fer modificacions en la seva reserva, marqui el 2; per demanar atenció personalitzada a l’aeroport, marqui el 3… per altres temes, marqui el 6; si vol que li repetim les opcions, marqui el 9.” Temptat de marcar el 7 o el 8, per saber a què estan reservats, marco el 6 i espero, rumiant que els 902 són un negoci brut.

“Per la seva seguretat l’advertim que aquesta trucada serà gravada. Aviat l’atendrà personalment un assistent d’informació de la nostra companyia, esperi un moment si us plau”. El concepte moment és molt elàstic però estem davant d’un ex-huracà i, per tant, qualsevol espera estarà justificada. Finalment la veu d’una noia anglosaxona que parla castellà amb un fort accent em desperta. Li explico: miri, el seu vol d’ahir a les 21:05 el van desviar a Toulouse i se que els passatgers venen aquest matí en bus. Em pot dir a on arriben i si tenen informació de cap a quina hora?. “Digui’m el número de reserva si us plau”. Perdó, no el se el número de reserva, hi viatja el meu fill i necessito saber a quina hora arriben i on per poder anar a buscar-lo. “Doncs digui’m el número de vol”. Això si que li puc dir: 6401. “Aquest vol arriba a les 21:05”. ¿ ? No, escolti, li pregunto pel vol d’ahir, no pel d’avui. No van poder aterrar, els van portar a Toulouse i ara venen en bus. “Senyor, el vol 6401 arriba a les 21.05”. Escolti, no m’ha servit de res la seva atenció. Penjo i dubto: no m’ha escoltat el que li deia o no ha entès res? O pitjor. En comptes de ser la intel·ligència artificial la que imita el raonament humà, potser el raonament humà comença a imitar a la intel·ligència artificial, i la gent d’atenció al públic té una programació molt limitada. Protocols en diuen.

Agafo el cotxe i vaig cap a l’aeroport. 22€ de peatges. El pàrquing? Ja veurem. De moment la terminal em tranquil·litza molt. Poca gent. Cues raonables als mostradors. I uniformes de la companyia movent-se pel hall. Un home pregunta a un noi d’uniforme davant meu i, veient que al mostrador d’atenció al client no hi ha ningú, aprofito: miri, el meu fill venia ahir en el vol de les 21.05 que van desviar a Toulouse i se que ara venen en autobús. Necessito saber a quina hora arriben. Resposta: “Jo ahir no hi era”. Em quedo parat. És un cop baix. No se com reaccionar i faig el que puc: “no ja m’imagino que no hi era, però vull saber, en aquests casos els busos on arriben, aquí fora mateix?. “Aquí no arriben busos”. Però és un vol de la seva companyia, vol dir que no els porten aquí mateix? “Aquí no venen busos, potser a l’altra terminal”. Intentant preservar la meva salut em retiro. De moment se que tinc temps.

Vaig a l’altra terminal, faig un cafè i analitzo els moviments de transport. Busos a plaça Catalunya, llançadores a la T1, busos a Girona… totes les parades corresponen a transports regulars. Arribo al mostrador d’informació de l’aeroport. Un uniforme amb grans ulleres atén les meves explicacions, ahir, Toulouse, bus… “Aquesta informació no la tinc. Aquí no ho sabem. Ha de preguntar a la companyia”. És la informació més lògica i coherent del dia. Em retiro agraït.

M’entra un guas del noi: “estem arribant però el xofer no sap on va i ens està portant a prendre pel cul”. Pobre xofer francès, segur que és el primer cop que ha d’aterrar amb el seu bus a un aeroport. Finalment els passatgers el guien i jo veig passar dos busos amb uns rètols que diuen Toulouse. Els segueixo fins la terminal de la Cia i el meu fill baixa dels primers. El pàrquing? 3.50. La intel·ligència artificial? a prendre pel Kafka!

Es continuació de  Intel·ligència natural, si us plau! (1)

Hi ha un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s