Fons tronja

Realisme social a la cua del caixer

“Y eso en pesetas ¿cuanto es?

Arribo a l’oficina de la Caixa i em poso a la cua. Tinc sort, només hi ha tres persones. De cop em sona estranya una frase de la senyora que parla amb la caixera: “y eso en pesetas, ¿cuanto es?”. La dona te més de 70 anys però diria que menys de 80. Els canvis tecnològics van més ràpid que els generacionals. Dubto que les “pessetes” d’aquesta senyora resultin negoci per la Caixa. Un dia es trobarà l’oficina tancada i no sabrà com cobrat la pensió. Si és que en té.

Ja posats em poso a espiar la gestió del següent client. Una dona gran acompanyada d’un home jove. Segurament el fill. Venen de Sant Boi, a 50 km. S’han venut el pis, però encara els arriben els rebuts de l’aigua i l’electricitat. En volen còpies per poder reclamar la baixa, que asseguren ja havien tramitat. La caixera els diu que pot fer la còpia del rebut, però la factura l’hauran de reclamar a la companyia. Vosaltres heu vist una oficina d’ENDESA? Jo mai. Igual que Telefònica tenen subcontractades les vendes i instal·lacions a tercers, però a la que vols reclamar res es converteixen en un número de telèfon. I per demanar responsabilitats a un telèfon cal contractar un advocat, com a mínim.

Ara només em queda un torn. La noia davant meu ve d’Ayamonte, 1100 kms. Vol que li anul·lin la llibreta. Si no he entès malament es deu haver separat i tenia el compte compartit. La caixera li explica que la llibreta està anul·lada per falta d’ús i si algú la posa en un caixer automàtic, la màquina se la quedarà. La noia queda més tranquil·la i demana perquè retornin un càrrec que li ha arribat. No pot ser. És una compra per internet utilitzant la targeta de crèdit. Potser el “col·lega” s’està aprofitant, he intuït.

A continuació la caixera ha suat explicant-li que hauria d’anul·lar la targeta de crèdit i demanar-ne una altra amb nova numeració, i ella rebutjant, que això no podia ser perquè hi te domiciliats els rebuts de gas i electricitat i no pot canviar-ho tot. Una feinada fer-li entendre que el número de la targeta i el número de compte són dues coses diferents i que no tindria problema. Encara dubto si ho ha entès o va camí d’Ayamonte a intentar solucionar-ho.  

Bado recordant l’estratègia de la Caixa: transvasar el negoci a internet, que la gent hi faci les operacions comuns amb el mòbil o l’ordinador i que només vagi a les “oficines-cafè” noves que s’estan muntant quan hagi de “parlar” d’operacions “grans”: préstecs, hipoteques, liquidacions, etc. Lògicament el negoci està en l’ERO: 2.000 empleats al carrer. Aquesta oficina és una de les que tenen previst tancar. Qui atendrà aquests tres clients? I allò de “Parlem”? La publicitat ho aguanta tot.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s