Llegint el diari amb una tassa de te

A qui pagues el que llegeixes?

El mes passat el grup Guardian News & Media va anunciar que havia aconseguit cobrir els costos de producció de l’any passat i fins i tot uns petits beneficis reinvertits en fer periodisme d’investigació. Un bri d’esperança.

És un gran mitjà de comunicació. Dels pocs que poden reivindicar-se independents, sense un propietari multimilionari, sense dependre de les grans inversions publicitàries dels monopolis o de donar més o menys beneficis a l’empresa. Sí depèn de les aportacions dels lectors, com ha de ser si volem que el mitjà respongui a l’interès públic i no a interessos privats i particulars.

Un bri d’esperança pel periodisme davant el col·lapse del model de negoci anterior que ha destruït els grups de comunicació de tot el món: enfonsament de la publicitat en les edicions impreses dels diaris, davallada continua de les vendes i absorció total de la publicitat digital per Google i Facebook, com explica l’editora en cap del Guardian, Katharine Viner, qui reconeix que la situació segueix sent de fragilitat.

Potser el model del Guardian és el camí de la sostenibilitat del periodisme. Però és una sostenibilitat que passa pel suport d’un milió de lectors d’arreu del món.

I tu, a qui li pagues el que llegeixes?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s